torsdag 18 mars 2010

The day is over !

Ja nu har jag hjälpt 6:orna med deras arbete.
En kille blev så sur på mig när jag påpekade att han hade stavat fel.
Men ja? det är för hans bästa, man vet ju ändå hur det är så ingen idé att gnälla om det.
Jag tror han inser det en dag också att lärarna och människor bara vill hjälpa honom när man påpekar sådant och liknande.

Har läst en massa idag också.
Hittade te.x oljor och liknande och när det kan hjälpa.. kanske dina besvär.

EUCALYPTUS
Ökar orken när du känner dig trött och hängig, när du har svårt att koncentrera dig.

CITRON
Uppiggande, klarnar hjärnan

MANDARIN
Avstressande och lugnar magen

GERANIUM
Vid celluiter och påverkar lymfcirkulationen

BERGAMOTT
Depression, matsmältningsproblem

ROSMARIN
Minnesört, trötthet, cirkulationsbesvär

YLANG YLANG
Avslappnande hormonbalanserande

RAVENSANA
Luftrenande, uppfriskande

SALVIA
Antioxidanter mot åldrande




Bergamott tror jag att jag ska läsa lite mer om (deppression). Istället för massa "lyckopiller"