fredag 5 mars 2010

Hellre på egen hand.

Du, eller ursäkta, ni leker med min mentala hälsa.

"vi gör det för ditt bästa, vi vill ditt bästa"
Det är något jag verkligen inte tål att höra.
Finns det något positivt att säga om socialen?
Nej inte ett piss förutom att :
De sitter på sina feta arslen, dricker sitt kaffe och snackar en jävla massa skit.
Det är inte många som kan säga "Jag mår bättre och har det mycket bättre nu när jag fått/får hjälp utav soc."
Hur många är det som säger så?
Inte någon.Jag hör varje dag människor som säger si och så om socialen och det är aldrig något positivt.

Du ska tacka och ta emot , du ska tänka positivt du ska ge det chanser det är du du du du du.
Men när vi kommer dit att du ska säga vad du känner tycker och tänker, Då går det in där och ut där *Pekar på öronen*
Jag vill inte verka gnällig på något sätt nu men jag har ont i ögonen pga att jag gråter det tar på kroppen och huvudet, jag har slutat äta pga att jag mår som jag gör.
Jag har inte LVU vilket betyder att jag/min förälder ska kunna säga till om att jag vill hem / vi vill ha hem Kin.
Men du ska sitta där med ett leende på läpparna och "mm aa okej nejdå ah okej mm"
När jag blir förbannad blir det svart, jag vet inte vad jag gör jag är som en tiger som ser en fågel.

Det var min födelsedag, 16 års dag. Min socsekriterare kom till skolan för att vi skulle ha ett möte.
Hon fick tala till punk jag lyssnade och vänta på att hon skulle säga sitt så jag skulle få säga mitt,
du ska kunna säga hur du känner och tycker, men du kommer aldrig dit du kan säga 2-3 ord sen blir du avbruten.Jag försökte mig på hennes metod att avbryta henne men det lät som franska.
Det gick inte , det ända hon lyssnade på var "du känner mig säger du (vi hade träffats 2 gånger) och borde se och förstå hur jag mår, så jag skall göra en gämförelse här. Det är precis som att jag sätter fast dig på en stol ställer dina barn framför dig och skjuter huvudet av dom. Du gråter och mår inte alls bra, du orkar inte sköta jobbet eller något och tar livet av dig"
Jag såg svart jag var nästan på topp. Jag var tvungen att gå ut annars hade jag hoppat på henne.
Presenten jag hade fått ifrån henne slängdes i papperskorgen jag vill inte ha något ifrån hon.

De är inte bra de bryter även mot lagen de har tystnadsplikt men vet inte vad det är och leker med din mentala hälsa.